Banner20180124 1170 01

Livgardets kamratförening

Inbjuder till

Nationaldagsfirande torsdagen den 6 juni 2019 kl 1600

Vi samlas i Kungsträdgården, i nordöstra hörnet av Karl XII:s torg, korsningen Kungsträdgårdsgatan/Arsenalsgatan och marscherar, i täten av hela festtåget tillsammans med Fältpiparkåren, under svenska fanan och föreningsfanan till Solliden på Skansen.

När vi kommer upp till Solliden finns reserverade sittplatser i allra bästa läge för de som deltar i festtåget. Då föreningen går i täten får vi också de bästa platserna.

Efter ceremonin på Sollidenscenen och den tv-sända show som genomförs med kända artister och kungafamiljen i publiken, går vi till ett närbeläget näringsställe där föreningen bjuder på något enklare att förtära och en öl eller två att skölja strupen med. De som varit med under senare år har verkligen uppskattat arrangemanget på Solliden.

För deltagare eftersträvas enhetlig klädsel så långt möjligt: mörk klubbblazer, vit skjorta, och grå byxor. Bär också gärna föreningens slips och nya blazermärke tillsammans med föreningens keps som finns att anskaffa via soldathemmet, mässen i Kungsängen eller föreningens webbutik på www.livgardetskamratforening.se Kvinnliga deltagare bär för tillfället lämplig klädsel, gärna folkdräkt.

Välkomna!

Leif Ölmeborg